dimecres, 19 de gener del 2011

 L´EXCAVADORA DEL PARE DE L´ALEIX

Aquesta és l'excavadora del meu pare , que treballa en una empresa de la Cerdanya, situada al poble d'All que es diu: Ripoll Oliveres S.L.
Van a treballar a França o a pobles a prop o lluny d'All.
Puigcerdà és la capital de la Cerdanya. Es diu Toni.
 
.
L' excavadora és New Holland i porta pala al davant i retro al darrere. El meu pare fa rases, anivella terrenys, obre camins, fa fonaments i també va anar 3 anys a treballar a la via del tren.
El motor é de gas-oil. L' excavadora té 110 cavalls i és motor New holland.


A la cabina hi porta: aire condicionat, calefacció ,música, carregador de telèfon...
El meu pare fa 22 anys quasi 23 que treballa i que porta l'excavadora, ell ha estrenat totes les màquines que són iguals que aquesta.


També té 4 marxes , reductora, marxa enrere, tracció a les 4 rodes i  l'embragatge està al canvi de marxa, que és un boto vermell.
A on poses la marxa endavant o enrere és una palanca, al costat del volant.
Té un mando para la pala, pujar o  baixar la pala i obrir i tancar la pala.
I l'altre és per canviar la marxa.
També amb el mando de la pala hi ha un botó per obrir l'almeja, l'almeja és
una cosa de la pala per obri o tanca pel mig.
El seient és molt còmode , perquè estàs tot el dia allà sentat.
Jo sóc l' Aleix el fill del Toni, ell m'ha ensenyat a portar l'excavadora i el seus 2 jefes.
Espero  que us agradi el reportatge de l'excavadora i del meu pare!!








Adeú, espero que us hagi agradat.



Aleix




fi

4 comentaris:

  1. Caram, Aleix!! Quin pilot de metres cúbics que deu haver mogut el teu pare amb l´excavadora!!

    A veure si un dia m´ensenyeu com funciona!!


    Jaume

    ResponElimina
  2. Està molt bé aixó ,m'agradat molt!!!!

    ResponElimina
  3. 0: Aleix m'agrada moltíssim

    ResponElimina