dimecres, 27 d’abril del 2011

L´HORT DE L´ESCOLA.

Finalment, després de molt temps sobre la taula, podem engegar l´hort.

Ja és gairebé final de curs, però tot és començar, amb il-lusió, ganes i motivació.

L´Ajuntament de Ger ens ha cedit molt amablement una feixa al darrere de l´escola. Aquest terreny ja és conegut com "l´hort del mestre". Es veu que antigament els mestres de l´escola de Ger ja hi conreaven!! Ara, anys després, tot torna, ens hi tornem a posar!!.

L´Ajuntament ens l´ha desbrossat i fangat amb el moticultor.

Hem començat amb un trosset petit. Els de cicle superior ens encarregarem d´acondicionar- lo i de tenir- lo a punt. Els altres cursos, hi aniran passant.

L´hem parcel-lat de la següent manera:

- 4 parcel-les, una per a cada classe.
- 1 parcel-la per a plantes aromàtiques.
- 1 petit jardí decoratiu.

Ahir i avui ens hem dedicat a netejar- lo de pedres, arrels, .... i l´hem parcel-lat. Ens hi hem trobat tant a gust que ja hi hem plantat uns girasols i unes mongetes.

Tenim previst plantar menta, romaní, pebrots, enciams,...

A continuar treballant!!!

L´hort escolar és una bona eina pedagògica i de treball de diferents àrees. A més , fomenta el treball cooperatiu, solidari, consciencia mediambientalment...i alimenta!!!

Vegeu fotos del procés de treball:














16 comentaris:

  1. Que bonic a que dat el hort.

    ResponElimina
  2. EL MEU PRIMER DIA A L'HORT
    El primer dia l'hort ha sigut fantàstic perquè jo i els meus companys hem plantat girasols.I ens ha agradat molt planta-los i el pròxim dia plantarem maduixerad i cols potser no ho sabem del tot i l'altre dia també vam netejar el camí per que pugem passar pel caminet que arriba a l'hort.
    Ai parlant de tot també cada classe té una parcela i nosaltres ens hem quedat la tercera,els grans la primera i la última és per plantes aròmatiques i tenim com un jardinet que podem plantar flors de tots tipus .
    I els grans ens estan ajudant a fer la nostra parols.
    I les petits estan començat a fer la seva parcela peró encara no ho entenen gaira bé peró es normal són prtits peró nosaltres abans quan érem prtits no ho enteníem gaira bé i avui com a plogut molt els girasols ja shan regat per si sols.

    ResponElimina
  3. L'HORT

    El primer dia que vaig anar a l' hort hi havien 4 parcel-les i la nostra era la del mig,però jo no estava a la parcel-la.Estava al camí amb
    l'aixada.Arrancava un tros d' arbre que ja estava tallat peró encara en faltava un tros.Jo i en Marc en vam treure un tros i l'Aleix i jo en vam treure un altre i els de dalt van plantar girasols i a la tarda i van anar el Danny,el bartomeu i l'Adam van plantar 3 maduixeres i 3 mongeteres.També i van fer una trampa i hi havia una percel-la per herbes aromàtiques i un raco que hi havia unes pedres en forma de mitja lluna i a dins hi havia un jardí.
    I vam anar el dia dimecres 27 d' abril del 2011

    ResponElimina
  4. El meu primer dia a l'hort
    El meu primer dia hem traballat moltissim.Tambe hem d'escollit un nom per la parcella .Nosaltres
    hem escollit la del mig.Tambe hem fet unforat per
    plantar un gira-sol.Hem fet grups per cuidar l'hort.Alguns plantaven gira-sols,tambe rentabem la parcella,i tambe arranquem males plantes amb
    una aixada.Tambe rentem un cami per passar a l'ort.Hi havia una aigua per tirarlis ales flors
    perque creixen.Tambe thotom ho deixa tot pla per
    plantar pomes un cirare tots ple d`arbres.

    ResponElimina
  5. Una gran experencia:el primer dia a l'hort

    El primer dia a l'hort que era Dimecres 27 d'Abril del 2011
    El Dimecresper la nit va jugar el barça contra madridiva guanyar. El Barça va acabar a les 12 hores.i va guanyar 0-2.
    Al matí vam fer castellà després del pati vam fer medi aln migdia vam treure les arrels i les pedres grans i petites.
    Jo i el Guillem vem treure les males plantes del costat de lesparcel·les .
    La tercra parcel·la es per la classe de 2n, 3r,4t.
    L'ultima percel·la hi ficarem plantes aromàtiques i vam plantar girasols vam plantar dues files de girasols.
    Hi ha un riu amb molta corrent

    ResponElimina
  6. Una gran experència:el meu primer dia al l'hort
    El dia dimecres 27 d'abril vam anar a el hort de l'escola.Estava bastant aprop.Puges un camp i ja estaves allà vem aplanar la terra, treure les arrels i les males erbes.
    Jo vaig plantar girasols i era molt fàcil:primera vam fer un forat molt gran,després vam ficar el girasol,després ficam aigua,li tirem terra i quan té terra li tornem a tirar aigua i dixem un pal o algu per saber que hiha un girasol.
    Hi havia cic pacel·les.La nostra és la del mixg.Hi ha una parcel·la per plantes aromatiques

    ResponElimina
  7. el meu primer dia a l'ort
    EL ORT DE GER
    En l´ hort de la meva escola,és llarg i hi ha 6 parcel.les. la meva parcelaes es la del mixla3
    el joosep no es deixava baixar a l'ort . Quan vem baixar a l'hort vem treure erves, plantes,ibaston.a mi
    no em deixaven cap eina cap rasclet, palesi bastons.
    L'Albert va arregla el camiamb l'Aleiixen marci l'elian.

    ResponElimina
  8. El meu primer dia a l´´hort

    Un dimecres 27 d´Abril del 2011. Van anar a l´hort del col.legi que esta molt a prop. No és gaire gran i no estaba gaire bé i la nostra classe el van arreglar una mica i els van arreglar van arreglar més coses que la nostra classe , el Danny i jo vam arrencar totes les males herbes amb un rasclet i una aixada i aquell dia mateix jugaben el Barça-Madrid a la champions . Va guaniar o a 2 el Barça i els 2 gols els va fer en Messi
    Alguns nens de l'hort van plantar girasols , alguns arreglaven el camí per entrar

    ResponElimina
  9. El primer dia a l'hort vaig fer lo mateix que l'anterior dia.
    Després vaig trancar les males herves amb l'aixada.
    després vaig plantar mongeteres i vaig agafar la pala i pesava dos tonelades mes la sorra imagineusu

    ResponElimina
  10. aquets dies al ort e plantat, e regat,i e tret molta tera del tera amb la Ximena iens a agradat molt molt el ort i em tret la porqueria amb la aixada i ho em fet molt be
    em escampat la tera amb el rasclet
    em plantat girasols ,menta,flors de decorasio.

    ResponElimina
  11. el meu segon dia a l' hort vaig fer forats i vaig plantar monjeteres i tenia que posar 4 monjetes a cada forat i l' Agnés regava i em va mullar.Vaig ajudar al Guillem però no en savia i quan va arrivar ens va donar aigua del riu i estava dolenta.

    ResponElimina
  12. El segon dia a l'hort vaig fer lo mateix que lanterior dia.
    Després vaig treure les males herves .
    Després vaig anar a plantar plantes aromatiques i mongeteres,vem regar els girasols ,els nens de p5 i primer li van creixer l'enciam, els de p3 i p4 els vem explicar com ho hem fet.

    ResponElimina
  13. El meu segon dia a l'hort a sigut estupendo i llo lo que e fet a sigut arallar las parselas i areclar la feixa a i també e regat les plantes aromatiquesa i la britat es que son mol macas i el altre dia tambe baix araglar el cami per que pogesim pasar

    ResponElimina
  14. El mueu primer dia a l'hort vaig plantar girasols
    i també vaig traballar en el cami , vaig treurer brutisia despres vaig regar girasols
    i vaig ajudar els altres
    ilo mes i mes i mes importantes que
    mue passat molt, molt molt i molt béééé.

    ResponElimina
  15. El meu segon dia a l'hort vaig estar tot el dia arreglant un tros de les males herves amb molts nens els i vem esplicar als nens de P3 i P4 com es plantava les coses i només tenien una parcela per triar llavors vem continuar arreglant coses.

    ResponElimina