dimarts, 8 de març del 2011

ADÉU, REI CARNESTOLTES!!

Tot i no haver estat gaire temps amb nosaltres, el rei carnestoltes ha fet unes quantes entremaliadures. Ahir ens va lligar les mànigues de les jaquetes, avui ens les ha amagat, i també les motxilles, i a més a més, després del pati encara ha tingut temps de desordenar totes les classes.




Però, ailàs, l´hem ben descobert, i al mig del pati, li hem fet un judici, amb un fiscal ben seriós:



 El fiscal Elian i la "veu del Carnestoltes" Karla.

JUDICI D’EN CARNESTOLTES (Diàleg)

-         Senyor Carnestoltes. Presenti’s aquí per a fer justícia!  És vostè un borinot?
-         Jo, un borinot? Per què?
-         Què no ho sap? Les malifetes que ha fet. Quina poca vergonya!
-         Què vostès no estan contents?
-         Contents nosaltres? Però, què s’ha cregut vostè?
-         Però no veieu que bé s’ho han passat fent la rostita i menjant truites i botifarra.
-         Sí, però s’han fet tots una colla de malfeiners. Ningú se’n recorda ja de treballar.
-         Però si no han de treballar. És festa.
-         Festa? Quina classe de festa? Quina poca lliga té!
-         Per Carnestoltes totes les bèsties van soltes. Pregunteu-li a la gent del poble i ho sabreu.
-         Prou d’animalades i anem al gra. Se li acusa d’haver manat al poble, de fer de les persones uns malfeiners, de provocar festa i massa rialles.
-         No n’estic d’acord. La gent no tant sols ha de treballar. Necessita també descansar i poder divertir-se. Que la vida no només és plorar, sinó també riure i passar-s’ho bé..
-         Anem a reflexionar. El considerem CULPABLE i per tant, el condemnem a morir cremat a la foguera.  Com a darrer dret li concedim el de llegir el seu testament.


Davant d´aquest veredicte, el Rei Carnestoltes ens ha llegit el seu testament:



TESTAMENT D’EN CARNESTOLTES
Jo, en CARNESTOLTES,
Rei dels poca-soltes,
sé que ha arribat el meu final.
D'aquí poc em cremareu
i només la meva cendra veureu.
Sé que m'estimeu,
però no ploreu.
Com que ara marxaré,
el meu testament us llegiré,
tot i que l'any que ve tornaré.
Ja va sent l'hora de començar
i vosaltres d'escoltar.
-------------
Abans de morir jo, Carnestoltes,
rei de les poques soltes

un testament vull deixar.
Un testament per a tots els que viuen

en aquesta comunitat.
-------------
Pels nens i nenes de la Llar d’infants EL DRAC BLANC,
moltes ganes per passar l’estona cantant.
Pels nens i nenes de la classe de la NEU,
molts ànims per ballar de deu en deu.
I pels nens de la classe de la FONT DEL PUET,
us deixo la col d’en Patufet.
Per als nens i nenes de la classe de MONTMALÚS,
pel fred un bon barret rus.
Els nens i nenes de la classe del RIU SEGRE,
tindran un gran grapat de pebre.
 I no us penseu que ja he acabat,
que dels mestres no m’he oblidat.

Per a cadascú d’ells i d’elles,
bon humor i moltes cantarelles.

I pels que ens hem deixat,
Adéu i fins aviat.
 Nens i nenes, escolteu:
Carnestoltes  2011 s'ha acabat,
la Quaresma ha arribat
i ara us toca fer bondat!
Visca en Carnestoltes  2011!


 Hem llegit el testament

I a partir d´aquí, la seva sort ha estat el foc.

 Pobre carnestoltes!!


Al final, hem cantat la cançó :


A setze, a setze,
a setze el vi,
el pobre Carnestoltes
s’acaba de morir.




FINS L´ANY QUE VE!!



2 comentaris:

  1. El carnaval La rostita

    El dia la rostita pel matí vem anar per Ger i vem recollir molts ous,botifares i begudes.
    Per la tarda vem anar al molí de Ger i també vem anar a Gréixer.
    El Marc no va venir perquè sén va anar a Torralavit.El Daniel va anar dissfresat de la mort,la Paula de pirata,el Danny va anar de cavérnícola i el Guillem d'esquimal i jo pel matí de viquinga i per la tarda vaig anar de pirata com la Paula.
    MARINA

    ResponElimina
  2. Pobre sardina estava molt bonica i el brenar estava molt bo!!! :).

    ResponElimina